Ett internationellt samarbetsprojekt har genomförts i Danmark
Ett av våra senaste genomförda projekt är ett internationellt projekt i Danmark, i samarbete med Damgaard-Jensen A/S BrandFactory. Vår uppgift i genomförandet av projektet var att erbjuda de mest effektiva lösningarna till kundens krav, att leverera de utvalda varorna och installera dem. Projektet genomfördes i Danmark, i Bytorv Horsens köpcentrum, där leksaksbutiken KiDS Coolshop öppnades, där dess besökare har möjlighet att prova leksakerna innan de köper dem.
Den initiala kundens önskemål skilde sig något från det som levererades, men genom att arbeta tillsammans och kommunicera med kunden fann man effektiva lösningar för att göra leksaksbutikens layout ergonomisk, estetiskt tilltalande och rymlig. Kundens första önskan var att skapa hyllpartier med väggpaneler i trä. Men efter att ha analyserat materialpriserna, med hänsyn till den snabba ökningen av råvarukostnaderna, erbjöd vi en standardlösning - hyllsektioner med metallväggpaneler. Vi utförde detaljerade hyllmått som var nödvändiga för kunden, eftersom kundskapade magnetiska visualiseringar limmades fast på hyllorna för att göra dem lämpliga för en leksaksbutik för barn.
Inom projektet hördes kundens önskemål och behov för att ta fram offert och skisser i 2D- och 3D-format, så att kunden så noggrant som möjligt kunde skapa önskad hyllplan i butiken. VVN levererade och installerade ett professionellt butikshyllsystem. Det fanns både 1,4 meter och 3 meter höga sektioner, utrustade med olika antal gallerhyllor, så att varorna bekvämt kunde placeras och ses av butiksbesökarna. De 3 meter höga sektionerna monterades på butiksgolvet för maximal stabilitet och säkerhet. Under monteringen av hyllorna samarbetade VVN-teamet aktivt med de lokala danska byggare och snickare, som tog hand om resten av butikens visuella design, så när det gjordes skulle butiken se bra ut.
Detta är bara ett av de projekt som VVN genomför. Kunderna väljer oss för att vi lyssnar på deras önskemål, erbjuder de bästa lösningarna och utför vårt arbete med högt ansvar och kvalitet. Som Daniel Højgaard Hindhede, strategisk chef för Damgaard-Jensen A/S BrandFactory, bekräftade efter öppnandet av butiken är detta projekt en stor framgång för alla inblandade parter.
Foto: Morten Pape
Foto: Morten Pape
Butiksplan och hyllsektioner